Νατοϊκή λύση ή διχοτόμηση

Ο συντάκτης της Αγκάρρα (WCD) γράφει το εξής άρθρο: “Ο “Πολίτης” πιέζει το ΑΚΕΛ για ΝΑΤΟικές εγγυήσεις” το οποίο είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικό ως προς τις πιέσεις που δέχεται το ΑΚΕΛ όσον αφορά τις Νατοϊκές εγγυήσεις.

Διαβάζουμε ένα απόσπασμα: “Η δεδομένη κατάσταση είναι επίσης μια πρόκληση για το ΑΚΕΛ και το εργατικό κίνημα να αναλάβει τις ευθύνες του και να κινητοποιηθεί με όλες του τις δυνάμεις για να μην έρθουν τα πράγματα στο σημείο του να διαλέξει ο λαός μεταξύ μιας ΝΑΤΟικής “λύσης” ή διχοτόμησης, διότι σε ένα ενδεχόμενο νατοικής επιλογής δεν θα πρόκειται περί λάθους πλέον αλλά για ουσιαστικά μετάλλαξη του σε καθαρά αστικό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και πέταμα στον κάλαθο των αχρήστων της ιστορίας του όπως επίσης και του λόγου ύπαρξης του.”

Στο πιο πάνω απόσπασμα διακρίνεται αρχικά η θέση της Αγκάρρα ως προς το τι θα έπρεπε να κάνει πολιτικά το ΑΚΕΛ αλλά αναφέρεται και στην πολιτική προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει το κόμμα ώστε να μην φέρει τα πράγματα στο τελικό δίλημμα: Νατοϊκή λύση ή διχοτόμηση. Η Αγκάρρα με το άρθρο της εναποθέτει στο ΑΚΕΛ το πλέον σημαντικό ζητήμα: να μην φτάσει ο κυπριακός λαός ούτε καν σ’ αυτό το δίλημμα.

Εάν φτάσει ο κυπριακός λαός μπροστά σ’ αυτό το δίλημμα τότε η πολιτική του ΑΚΕΛ “δεν θα πρόκειται περί λάθους πλέον αλλά για ουσιαστικά μετάλλαξη του σε καθαρά αστικό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και πέταμα στον κάλαθο των αχρήστων της ιστορίας του όπως επίσης και του λόγου ύπαρξης του.”

Αυτή η δήλωση είναι σημαντική και θα πρέπει κατά την γνώμη μου να την λάβουν πολύ σοβαρά όχι μόνο οι ακελικοί και το ΑΚΕΛ αλλά και ο κυπριακός λαός στο σύνολό του.

Αυτή μάλλον είναι και η τελική πολιτική δοκιμασία του κόμματος να αποδείξει τον πραγματικό ρόλο του ως κόμμα των εργαζομένων μια που το κυπριακό πρόβλημα είναι το έσχατο και πιο βαθύ πολιτικοκοινωνικό και οικονομικό ζήτημα που αφορά τον κάθε κύπριο.

Το μόνο που μπορούμε να ρωτήσουμε στους εαυτούς μας εκ των προτέρων είναι αν υπάρχει η εμπιστοσύνη στο ΑΚΕΛ να μην φέρει τον κυπριακό λαό μπροστα σε αυτό το δίλημμα.

Advertisements

8 thoughts on “Νατοϊκή λύση ή διχοτόμηση

  1. seed12q

    Δεν θα πρόκειται περί λάθους όσον αφορά την επιλογή Ννατοικής λύσης, όχι αν φτάσει ο λαός στο δίλημμα. Έτσι λέει και το άρθρο. Δεν είναι το Ακελ που βρίσκεται στις διαπραγματεύσεις, αυτές μπορεί να φτάσουν στο δίλημμα νατο ή διχοτόμηση ότι κι αν κάνει το Ακελ. Αν φτάσουν στο σημείο αυτού του διλήμματος τότε θα είναι φυσικά αποτυχία του Ακελ με βάση την δηλωμένη του θέση, στο να κινητοποιήσει επιτυχώς με αυτή την θέση. Αν φτάσουν όμως σε αυτό το δίλημμα και επιλέξει το Ακελ το νατο τότε θα μιλούμε για συνειδητή και ουσιαστική μετάλλαξη σε αστικό κόμμα. Όπως στην Ελλάδα που ο λαός έφτασε στο δίλημμα μνημόνιο τρόικα ή μνημόνιο σύριζα, δεν σημαίνει ότι φταίει π.χ. το κκε. Θα έφταιγε το κκε και θα έκανε συνειδητή μετάλαξη αν έπαιρνε θέση στο δίλημμα υπέρ μνημονίου

    Like

    Reply
    1. fristuti Post author

      Αγαπητέ seed12q,

      Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Να μην ξεχνάμε όμως ότι το ΑΚΕΛ δεν είναι ΚΚΕ και η διαμόρφωση της διαδικασίας μέχρι του διλήμματος το ΑΚΕΛ μπορεί να την διαμορφώσει, μπορεί φυσικά και όχι, αλλά το ζητούμενο είναι ότι έχει αντικειμενικά την δυνατότητα και πρέπει τουλάχιστον να το αποδείξει στην πράξη και όχι απλά με δηλώσεις στα ΜΜΕ.

      Like

      Reply
  2. AnefOriwn

    Frisruti,

    Τις ενστάσεις, τους προβληματισμούς και τα ερωτήματα ΜΟΥ πάνω στο άρθρο του Blog “Αγκάρρα” και δη πάνω στην προτελευταία παράγραφο [που την έκανες και παντιέρα κι έκτισες πάνω της και το δικό ΣΟΥ κείμενο με τον πιασάρικο τίτλο “Νατοϊκή λύση ή διχοτόμηση”], τις κατάθεσα σε παρέμβαση ΜΟΥ εκεί, αλλά το σχόλιο ΜΟΥ δεν έχει ακόμα αναρτηθεί…
    Εδώ [κοντά ΣΟΥ] θα περιοριστώ στο εξής ερώτημα: Αν τελικά «σε ένα ενδεχόμενο νατοικής επιλογής» [που διερωτούμαι πώς θα περάσει σ’ ένα Δημοψήφισμα όταν σύμφωνα με τις διακηρυγμένες θέσεις του ΑΚΕΛ, ΔΕΝ θα τη στηρίξει], τότε γιατί «δεν θα πρόκειται περί λάθους πλέον αλλά για ουσιαστικά μετάλλαξη του [σημ.: του ΑΚΕΛ] σε καθαρά αστικό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και πέταμα στον κάλαθο των αχρήστων της ιστορίας του όπως επίσης και του λόγου ύπαρξης του»; Μπορείς να ΜΟΎ το επεξηγήσεις αυτό, ή/και πώς το ΑΚΕΛ «θα φέρει τον κυπριακό λαό μπροστα σε αυτό το δίλημμα», δηλ. το “Νατοϊκή λύση ή διχοτόμηση” ;

    Φυσικά ο σχολιογράφος seed12q έχει επεξηγήσει ότι μόνο αν «επιλέξει το Ακελ το νατο τότε θα μιλούμε για συνειδητή και ουσιαστική μετάλλαξη σε αστικό κόμμα», αλλά ΕΣΥ ως συνήθως το αμφισβητείς… Μπορείς να ΜΑΣ πεις [κι ΕΣΥ] πώς το ΑΚΕΛ μπορεί στο παρόν στάδιο των συνομιλιών [κι όταν δεν έχει τεθεί επίσημα θέμα ΝΑΤΟϊκών εγγυήσεων] το ΑΚΕΛ «να αποδείξει στην πράξη και όχι απλά με δηλώσεις στα ΜΜΕ» την αντίθεση του στις ΝΑΤΟϊκές εγγυήσεις;

    Like

    Reply
    1. fristuti Post author

      Μιλώ πολύ καθαρά Άνεφ,

      Το ΑΚΕΛ πρέπει να κινήσει γη και ουρανό να κάνει σαφές στο λαό τι σημαίνει στην πράξη και στην καθημερινότητα ΝΑΤΟ, άρα και ιμπεριαλισμός άρα και καπιταλισμός. Δεν φτάνει να λες όχι στο ΝΑΤΟ σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να δράσεις. Τι να κάνεις; Ρώτα τους ακελικούς τι με ρωτάς εμένα; Αν δεν θεν να κάνε τίποτα τι φταίω ο φτωχός; Κάμε υπομονή Άνεφ τζαι ννα δούμε τζαι την στάση του ΑΚΕΛ αν θα κάμει τούμπες ή αν θα ονομάσει τις τούμπες επαναστατικό συμβιβασμό.

      Like

      Reply
      1. AnefOriwn

        Fristuti,

        Είναι κάποιες στιγμές και δη μετά από τα συνήθη ατακαδόρικα σχόλια ΣΟΥ όπως το πιο πάνω [σχόλια πικρόχολα, έμπλεα υπεροψίας, απαξίωσης, αμφισβήτησης και πίκκας σε βάρος του ΑΚΕΛ, χωρίς μάλιστα ΚΑΜΙΑ προσπάθεια για άρθρωση συγκροτημένου κριτικού πολιτικού λόγου μέσα από τον οποίο να τεκμηριώνονται όσα με τόση εμπάθεια γράφεις τζιαι λαλείς] που διερωτούμαι [με τάσεις αυτοκριτικής] γιατί να προσπαθώ να κάνω κουβέντα μαζί ΣΟΥ… Κι ανώφελο κι αντιπαραγωγικό είναι! Προφανώς όμως θα ‘χω και τάσεις μαζοχισμού…
        Ο κάθε ένας εξ Ημών κρίνεται όχι μόνο από τα λόγια (τα παχιά) που λαλεί κι από το πόσο κομμουνιστής δηλώνει ή παρουσιάζεται, αλλά (κυρίως) από τα έργα ΤΟΥ!
        Υγεία να έχουμε! Και ίσως τα ξαναπούμε όταν το «ΑΚΕΛ [..] θα κάμει τούμπες ή […] θα ονομάσει τις τούμπες επαναστατικό συμβιβασμό»

        Like

      2. fristuti Post author

        Άνεφ,

        Όταν δεν συμφωνείς με κάτι ή με κάποιον δεν σημαίνει ότι ο άλλος είναι εχθρός του ΑΚΕΛ αλλά ούτε και ότι δεν συγκροτεί πολιτικό κριτικό λόγο. Θα ήθελα και σε παρακαλώ να μείνουμε στα επιχειρήματά μας και όχι σε χαρακτηρισμούς. Θα σε παρακαλούσα να μην γράφεις τι σκέφτεσαι για μένα απλά για το τι δεν συμφωνείς σε αυτά που γράφω. Ας κρατήσουμε ένα επίπεδο τουλάχιστον ένας που θα διαβάσει τα σχόλια να μην βαριέται να διαβάζει προσωπικά σχόλια. Συμφωνώ απόλυτα ότι ο καθένας κρίνεται από τα έργα του όπως έγραψα και εγώ με το να κάνουμε υπομονή.

        Like

  3. AnefOriwn

    Fristuti,

    Μια τελευταία οφειλόμενη απάντηση:
    Δεν θα διαφωνήσω με το γενικό πλαίσιο της τοποθέτησης ΣΟΥ: ότι δηλ. πρέπει να σχολιάζουμε και να κρίνουμε πρώτα και κύρια απόψεις και θέσεις κι όχι τα πρόσωπα που τις εκφράζουν. Αυτό όμως, αφορά πιο πολύ τους δημοσιογράφους [έτσι πρέπει να λειτουργούν!] και εν μέρει όσους [πολιτικούς ή μη] που εκφράζουν κόμματα και κοινωνικά σύνολα. Κι αυτό όχι πάντοτε, γι’ αυτό και είπα «εν μέρει»… Λόγου χάριν, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στα πρόσωπα [όπως ας πούμεν στους βουλευτές του “Συναγερμού” Αντρέα Θεμιστοκλέους και Αντρέα Κυπριανού, ή στους ευρωβουλευτές του ιδίου κόμματος Ελένη Θεοχάρους και Λευτέρη Χριστοφόρου] ως φορείς συγκεκριμένων απόψεων, συμπεριφορών και νοοτροπιών, όταν αυτοί συστηματικά τις επαναλαμβάνουν και τις αναπαράγουν…
    Επίσης, αυτά που λες, ΔΕΝ μπορούν να ισχύουν σε προσωπικές συζητήσεις, έντονα αντιπαραθετικές [όπως αυτές που ΜΑΣ τυγχάνουν στο διαδίκτυο] στις οποίες εκφράζουμε αποκλειστικά και μόνο τους Εαυτούς ΜΑΣ και ΚΑΝΕΝΑ άλλο κι ούτε φυσικά το οποιοδήποτε οργανωμένο σύνολο. Κι αυτό [που λέω] συνήθως συμβαίνει όταν ο συνομιλητής ΜΑΣ είναι συστηματικά επιθετικός και γράφει σχεδόν πάντα με ατάκες, έμπλεες εμπάθειας, προκατάληψης, υπεροψίας κι απαξίωσης. Τι απόψεις θα κρίνεις σε τέτοιες περιπτώσεις και πόσο εύκολο είναι να αποφύγεις τους χαρακτηρισμούς ή/και να μην αναφερθείς στο πρόσωπο ως τον φορέα των συγκεκριμένων θέσεων, αντιλήψεων και συμπεριφορών; Πρακτικά δύσκολο έως και αδύνατον(!), γιατί η σχέση μεταξύ απόψεων και του φορέα που τις εκφράζει είναι αμφίδρομη… Γι’ αυτό κι ΕΓΩ, όταν καταλάβω ότι οι συζητήσεις [συνήθως στο διαδίκτυο] στις οποίες εμπλέκομαι έχουν κατ’ επανάληψη αυτά τα χαρακτηριστικά, την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια, γιατί [όπως έχω ξαναπεί] αυτού του είδους οι συζητήσεις είναι και αδιέξοδες και αντιπαραγωγικές και ΔΕΝ προσφέρουν ΤΙΠΟΤΑ! Καλή συνέχεια, λοιπόν, Fristuti, στις διαδικτυακές ΣΟΥ περιπλανήσεις… Ίδωμεν!

    Like

    Reply
    1. fristuti Post author

      Άνεφ,
      “όταν καταλάβω ότι οι συζητήσεις [συνήθως στο διαδίκτυο] στις οποίες εμπλέκομαι έχουν κατ’ επανάληψη αυτά τα χαρακτηριστικά, την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια” – όπως ακριβώς έκανα και εγώ… τώρα η σειρά σου. Καλή συνέχεια καλούς αριστερούς ύπνους.

      Like

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s